Sayfalar

1 Ocak 2011

Teknik olarak "Bardak" her zaman DOLU!!!!!

Bu resmi görünce ne kadar dar görüşlü olduğumu farketmiştim. Bir de övünürdüm kendimle; "ben dolu tarafını görüyorum" diye. Ne işe yarar dolu tarafı görmek asıl olayın gerçekleştiği bütünü görmedikçe. Bu bütüne ulaştıramayan bakış açısı ancak olaylarda, ufak ayrıntılarda tıkanmama sebep olan bir bakış açısı olabilir.. Detaylar önemlidir, ancak bütüne yaramadıkça önemini kaybedecektir.

Parçalara bölmek ve parçalarla uğraşmak yerine bütünü görebilmek ve bütünü yaşamak..
Söylemesi güzel de esas önemli olan bunu kendi aklında, kendi hayatında uygulayabilmek!!!

4 yorum:

  1. Bu başlık çok hoşuma gitti :) bize sürekli bardağın dolu kısmını görmemiz gerektiği dayatıldı.Bardak ne kadar dolu ise "tamam işte, olumlu olan budur, bu kadardır" diye aksettirildi hep.Halbuki, bardağın boş tarafını göremez isen bütünü nasıl tamamlayacaksın, ne kadar üstüne koyacağını nasıl bileceksin değil mi! :)
    Bu güzel paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Yazdıklarına katılıyorum Adil. Bir tarafta olmak adına bu resmi sadece 2 şekilde tanımlamak "dayatıldı" bize. Ya yarı boş der karamsar olursun ya yarı dolu der iyimser.. taraf olmak yerine iyilikleri ve kötülükleriyle bütünü yaşasak, bütünden taraf olsak..

    YanıtlaSil
  3. Bu durumda içinde su olmasa dahi vakumlu ortamda olmayan tüm bardaklar dolu diye anlıyorum :P

    YanıtlaSil
  4. Thank you so much for your comment on my blog - I am so glad you enjoyed the cake!

    Maria
    x

    YanıtlaSil